Som l?parens 1 och 3 visar ?r det m?jligt att anta en mittfots eller mycket l?tt h?llandning i skor som varierar i sin konstruktion. Min personliga tro Nike Internationalist Womens har vuxit till den punkt d?r jag nu ser formen som viktigare ?n skor, och den h?r videon visar att du kan anta ett potentiellt mindre p?verkande steg ?ven i en h?rdare och h?llyftad sko. Med det sagt ?r s?Nike Air Max 97 Femme dana skor enligt min ?sikt det mycket sv?rare att komma till det steget, och det ?r n?got jag har upplevt sj?lv. Form och skor ?r separata men ?nd? l?nkade, Nike Air Max 95 Womens och det ?r min ?vertygelse att att flytta till mindre sko med en Nike Air Max 270 Damen mindre h?llyft kan hj?lpa en att flytta bort fr?n och ?verstridande g?ng. S? slutligen ?r den fr?ga som uppst?r om du ?r en ?verstrider, vad kan du g?r? F?r n?gra veckor sedan skrev jag ett inl?gg som diskuterade ett papper publicerat av Dr. Brian Heiderscheit och kollegor i tidskriften Medicine & Science in Sport and Training. Dr Heiderscheits papper visade att l?pare som tar ett snabbare steg (?kad stegfrekvens) minskade p?verkan p? b?de kn? och h?ft. Studien visade att ?kande stegfrekvens med 10% ?kade kn?ets flexionsvinkel vid initial kontakt, f?rkortat steget i termer av h?lens avst?nd fr?n masscentrum vid kontakt, minskad vertikal utflykt av masscentrum (dvs. mindre studs), minskade fotens lutning vid p?verkan (dvs en mindre uttalad h?lslag) och minskade bromsimpulser. M?nga av dessa f?r?ndringar observerades med bara en 5% ?kning av steghastigheten. Det var mycket mer till den studien, och en begr?nsning var att resultaten ?nnu inte ?r kopplade till Nike React Element 55 Femme minskade skador (en studie ?r uppenbarligen p?g?r), men hemmeddelandet var att att anta en kortare, snabbare framsteg kan vara en bra strategi f?r att ?vervinna en ?vertr?ffande g?ng, potentiellt minska skaderisken Nike Air Max 720 Dames i det l?nga loppet (ingen ordning avsedd!). Den h?r videon togs f?r n?stan ett ?r sedan, och den uttalade h?lstreiken ?r ganska uppenbar - Jag ville ?ndra mitt g?ng om det inte av n?gon annan Nike Air Force 1 Donne anledning ?n att se om jag kunde. Efter en l?ng period med inledande besv?rlighet k?nner jag mig v?ldigt bekv?m att springa med en kortare, snabbare framsteg, och f?r det mesta verkar jag nu springa p? mitt fot eller framfoten (beroende till stor del p? val av sko och tr?tthet). Kommer detta att g?ra mig till en b?ttre eller mindre skadad l?pare? Det ?r sv?rt att s?ga, eftersom jag aldrig har lidit en skada som har lett till att jag har missat betydande tr?ningstid. ?verg?ngen har emellertid varit otroligt intressant att uppleva, och jag k?nner mig nu som en switch-hitter n?r det g?ller k?rform. Jag kan enkelt g? mellan en h?l och mitt / framfoten och jag kan n?stan omedelbart s?ga vad som Nike Air Max 90 Donne kommer att vara mer l?mpligt och bekv?mt i en viss sko. Allt detta ?r en kontinuerlig Adidas Superstar Donne inl?rningsprocess, och jag misst?nker att min form kommer att vara ett p?g?ende arbete under m?nga ?r fram?ver - jag ser fram emot det! Det h?r ?r ett bra inl?gg och g?r ett starkt fall att man inte ska h?l strejka om de vill springa l?nge (kanske till och med in p? v?rdhemmet). Som doktor fr?gar folk mig alltid var studierna ?r. Att studera de l?ngsiktiga degenerativa effekterna av strejk med h?rd h?l skulle ta ?r. Genom att titta p? videon vet man begreppsm?ssigt ... det g?r ont. En analogi ?r vad vi b?rjar l?ra oss om repetitiva effekter i fotboll och att det inte ?r bra. Obduktionsproven bevisar det. Just den h?r veckan begick en fotbollsspelare i h?gskolan sj?lvmord och d?det antydde att han hade kronisk traumatisk encefalopati. www.aadkruiswijk.nl Jag ?r lite sen p? det h?r, men har du n?gra tips om hur du Nike Air VaporMax Mujerkan ?ndra din k?rform till kortare och snabbare steg? Medan jag aldrig har tagit videoklipp p? mig sj?lv, antar jag att mina steg ser mycket ut som din video fr?n 2009. Jag har k?mpat med, som en rekreationsl?pare, om jag borde bry mig om att ?ndra mitt steg, eller bara springa som kommer naturligt . Jag bytte nyligen fr?n Brooks Adrenaline till Brooks Launch, men jag ?r fortfarande h?l-sl?ende (och troligen ?verstridande).