Als u eenmaal een optimale hardloopprestatie hebt vastgesteld die voor u werkt, kunnen we kijken hoe we dat cijfer in de loop van het jaar kunnen beheren. Deze sectie geeft een realistische kijk op hoe training en dieet te gebruiken om het lopende gewicht te optimaliseren wanneer het er echt toe doet
"Sarah" zal ons hypothetische model voor dit voorbeeld zijn. Ze is een middelmatig competitieve hardloper die het meest in de herfst en lente racet. In de winter en zomer rent ze recreatief om fit Nike Air Max 90 Donna te blijven. Sarah traint dit jaar voor een herfstmarathon.Nike Air Max Tn Damen Ze is 5 inch lang en haar optimale loop- / racegewicht is ongeveer 125 pond op basis van eerdere ervaringen.
In de zomer, terwijl ze recreatief traint, houdt Sarah haar gewicht graag rond de 130 pond, omdat ze op dit gewicht kan eten wat ze lekker vindt zonder calorie?n te tellen of stress te verliezen tijdens het trainen.
Bij de voorbereiding op haar herfstmarathon zal haar gewicht geleidelijk dalen door training tot haar optimale 125 pond een week of twee voor de race (of zelfs iets minder). Dit gewicht is moeilijk te handhaven voor Sarah, maar ze weet dat ze het beste mager en licht racet.
Na haar doelmarathon wil Sarah snel weer terugkomen tot haar 'normale' 130 pond. Dit zal haar spieren helpen herstellen van een trainingsseizoen, haar immuunsysteem beschermen en haar Nike Air Vapormax Womens in staat stellen in het voorjaar weer hard te trainen. Zelfs elite marathonlopers zoals Meb Keflezighi zijn van plan om na een marathon aan te komen nadat ze een paar weken voorafgaand aan een groot evenement hun racegewicht hebben bereikt.
Hopelijk helpen de bovenstaande formule en idee?n over het plannen van uw gewicht het hele jaar door u bij het beantwoorden van een van de meest voorkomende vragen.
Als je meer wilt weten over hoe je je ideale lichaamsgewicht kunt verkrijgen en behouden, lees dan de handleiding "Run Lean, Run Strong" van Running Shoes Guru.
Deze race was ECHT FREAKING HARD, en hoewel, ja, ik een beetje teleurgesteld ben in mijn tijd (27 minuten langzamer dan mijn PR en mijn 3e langzaamste helft van de 20), zijn het deze vernederende runs in zware omstandigheden Nike Air Max Tavas Womens die ons maken sterker, niet? (Ik keek gewoon terug naar Nike Air Max 90 Herrenhet weer en het was 80 in het begin en kreeg aan het eind tot 85-voelt-als-87 in de zon.)
Dit is eigenlijk mijn nieuwe hot als hell running outfit geworden.
De lange termijn van volgende week zal in Maine zijn. Ik ben erg enthousiast over die rijomstandigheden. Koel met kans op kreeft.