Under de senaste m?naderna har jag svarat via e-post med Dr. Mark Cucuzzella om ?mnena springa och l?parskor. Mark har en mycket intressant bakgrund genom att han ?r familjel?kare p? Harpers Ferry Family Medicine i WV, lektor vid West Virginia University School of Medicine, och ?Adidas Superstar Donnegaren av Two Rivers (TR) Treads, landets f?rsta minimalistiska enda k?rning Lagra. Om ovanst?ende inte r?ckte f?r att h?lla Mark upptagen, ?r han ocks? en mycket framg?ngsrik l?pare som har genomf?rt ?ver 60 maraton och ultraljud. Mark's maraton PR ?r 2:24, och enligt hans bio p? TR Treads webbplats har han "k?rt under 2:35 f?r ett maraton 22 av de senaste 24 ?ren inklusive Nike Air Max 90 Damen en 2:34 i Boston Marathon 2010 vid 43 ?rs ?lder. ”Ganska imponerande CV f?r att s?ga minst sagt! Det som ger mig mest mening ?r att kunna l?ra ut grundl?ggande principer genom min egen k?rprestanda nu n?r jag ?r i 40-talet. Att fortfarande springa maraton under klockan 2:35 med ett vanvittigt livligt liv ?r ett bevis p? vad vi undervisar i v?r butik - bra form,Adidas Superstar Mujer aerob utveckling, funktionell styrka och framf?r allt kul. Att g? in i ultraavst?nd och acceptera nya Nike Air Max 270 Donne utmaningar och l?ra sig nya saker ?r vad det handlar om. Edmund Hillary sa en g?ng "" Om du b?rjade p? ett ?ventyr och du ?r helt ?vertygad om att du kommer att bli framg?ngsrik, varf?r bry sig om att starta. " . P? den tiden visste jag lite om skor, men k?nde mig alltid b?ttre n?r jag tr?nade i racingl?genheter. Jag kunde Nike Air Max 270 Dames springa med en snabb, l?tt kadens med mer minimala Nike Air Max 270 Damenskor. Mitt arbete med en innovat?r inom skodesignsindustrin, Trip Allen, ledde till att jag uppt?ckte f?rdelarna med en noll droppsko (dvs ingen h?llyft). Jag s?gade en centimeter h?l f?r att j?mna ut mina tr?ningsskor. Detta var en epifani ... min kropp k?nde effektiviteten och komforten omedelbart. F?r snabba k?rningar p? v?garna d?r prestandan ?r i fokus ?r Newton Distance (se nedan) en bra sko f?r att anv?nda barfota l?pmekaniker med vissa ger tillbaka till naturlig elastisk rekyl. Man kan verkligen k?nna detta i Adidas Superstar Damen slutet av ett maraton n?r benen ?r ganska rostade och man g?r fram?t genom att koppla av. Denna sko fungerar med dig om du anv?nder den starka k?rnan och avslappnade lemmmetoden f?r att springa. N?r innersulan ?r avl?gsnad (inget skum beh?vs) och en h?lb?nk sk?rs ut (inte heller beh?vs f?r barfota stil) v?ger skon Nike Air Max 270 Donne in p? bara 7oz. Detta ?r INTE en mjuk skumsko. En fast TPU-topplatta och fast rebound-kammare i framfoten g?r att denna sko blir en helt annan k?nsla fr?n de flesta och en beroendeframkallande n?r du b?rjar anv?nda den. Du kan springa med riktigt d?lig form i vilken sko som helst. Bra form m?ste komma f?rst (kolla in Marks k?rform i videon nedan fr?n Boston Marathon 2010). Att k?ra barfota p? h?rda ytor kommer att f?rst?rka b?ttre form, eftersom f?rst d? kommer du att uppleva den omedelbara och negativa feedback fr?n en h?lstrejk. F?rh?jda klackar k?nner sig hemska n?r du Nike Benassi Donne har l?rt dig god form. Du kan inte f? naturlig elastisk rekyl fr?n Achilles och Plantar Fascia med h?len upph?jda. Jag tror att folk verkligen pratar om en liknande sak. Den viktiga punkten ?r att landa f?rsiktigt under ditt masscentrum. Ta bort ordet strejk Nike Air Max 97 Femme fr?n ordf?rr?det. En l?pare sl?r inte n?got. F?rest?ll dig att m?nlandaren kommer p? m?nens yta ... n?gonting kommer att r?ra f?rst men hela plattformen sl?r sig ner. Detta ?r nyckeln till landning ... l?t din fulla fot s?tta dig ner under ditt masscentrum, utl?sa / ladda den elastiska rekylen och lyfta tillbaka snabbt. Jag tar en grundl?ggande vetenskaplig strategi f?r anatomi, biomekanik, evidensbaserad praxis och forskning. ?ven om inget av detta har gett ett definitivt bevis p? att det finns en perfekt sko, finns det stor giltighet f?r konceptet att din fot ?r den smartaste designen och att h?jning av klackarna med d?mpning av krossbel?ggning inte kommer att f?rhindra skador Nike Air Presto Mujer eller leda till b?ttre fotfunktion.