Wat u zult opmerken is dat de impactpiek nu verdwenen is. Door de hieluitslag te elimineren, hebben we de impactpiek volledig ge?limineerd. De reden hiervoor Nike Air Max 90 Femme is dat in plaats van het absorberen van impact via een botsing tussen de hiel en de grond, we het impact-modererende gedrag hebben overgezet naar absorptie door de voetboog en het achillespees / kuitspiercomplex. Het onderste lidmaat is veel compliant in een voorvoetaanval en dus is de botsing niet detecteerbaar. Wat je ook zal opvallen, is dat de helling van de lijn nu lager is - de laadsnelheid is afgenomen (deze grafiek is waarschijnlijk een beetje overdreven gezien mijn geringe Photoshop-vaardigheden, maar het punt blijft staan). Als je rent met een voorvoetaanval, zoals de meeste blote voeten het doen, is een zachte hiel niet nodig. Op een rotonde is de zachte hiel in wezen een oplossing voor een probleem dat wordt veroorzaakt door schoenen met een zachte hiel. Met de hiel kun je heel hard slaan en als je met de hiel raakt, Nike Air Max 90 Womens heb je de hiel nodig voor bescherming. Ik zou er ook op moeten wijzen dat de hiel-teen in een schoen met een zachte hiel zorgt voor een lagere laadsnelheid. In de studie van Daniel Lieberman (Lieberman et al., 2010) toonde hij aan dat de laadsnelheid hetzelfde was bij shag-teenlopers en blote voeten in de voorvoet. Maar het belangrijkste punt is dat zelfs als de gedempte hiel de laadsnelheid verlaagt, het toestaat / doet lopen op een manier die biomechanisch anders is dan wanneer je op blote voeten loopt (langere passen, verschillende gezamenlijke hoeken, uitgesproken hielaanval, enz. ). Dientengevolge worden krachten zodanig uitgeoefend dat het lichaam mogelijk niet zo goed is ge?volueerd (bijvoorbeeld, het draaimoment is hoger in schoenen - Kerrigan et al., 2009; kortere, snellere pas vermindert gewrichtseffecten - Heiderscheit Nike Air Max 270 Femme et al. 2011). De consequenties daarvan zijn wat we proberen te begrijpen als het gaat om het toepassen van deze kennis op letselrisico. Waarom doet dit alles? Het is van belang omdat hogere belastingswaarden voor verticale impact, maar geen impactpieken, zijn gekoppeld aan verwondingen zoals stressfracturen van de onderste ledematen (zie dit overzichtsartikel van Zadpoor Nike Air Max 270 Herr ??en Nikooyan, 2011). Er is enige discussie over dit onderwerp, zoals Nigg, 1997 de resultaten rapporteerde van een prospectieve studie van een afstudeerscriptie die suggereert dat impactkracht en laadsnelheid niet gekoppeld zijn aan letsel, en dat een verhoogde laadsnelheid eigenlijk geassocieerd was met minder blessures. In deze analyse werd echter gekeken naar kortdurende verwondingen en niet gekeken naar letsels per specifiek type. Ik ben ook nogal aarzelend bij Nike Air Max 270 Femme het interpreteren van resultaten van onderzoek dat niet is gepubliceerd in een peer-reviewed tijdschrift. In tegenstelling tot de bevindingen van Nigg, Davis et al. rapporteer de resultaten van een prospectieve studie in een conferentiesamenvatting die aantoont dat de verticale impactpiek en het verticale laadpercentage gekoppeld zijn aan een hogere incidentie van Adidas Superstar Mujer loopblessure. Nogmaals, niet gepubliceerd in een peer-reviewed tijdschrift, maar ook prospectief en tegenstrijdig aan het rapport van Nigg. In plaats van dit debat zelf uit te praten, ga ik een expert over het onderwerp uitdagen. Jay Dicharry (foto links) is fysiotherapeut en onderzoeker aan de University of Virginia Speed ??Clinic. In wezen brengt hij zijn dagen door in een van de meest geavanceerde loopanalyse-laboratoria ter wereld die proberen gebroken lopers te Nike Air Max Classic BW Hombre repareren. Nadat ik mijn blessurecursus recapituleerde, mailde Jay me en zei dat hij aan een bericht heeft gewerkt over de betekenis van verticale laadsnelheid, en we hebben geco?rdineerd om op hetzelfde moment te posten. Dus met deze inleiding op het onderwerp van mij, laat ik Jay het hier vanaf nemen. Ik weet zeker dat de conferentie in WV jullie allemaal heeft www.jamlikhalsavast.se ge?nspireerd om door te gaan met het interessante nastreven van kennis over het rennen van vorm en het verminderen van hardloopgerelateerd letsel . Ik kijk er naar uit om meer te leren terwijl dit zich blijft ontwikkelen. Eén ding dat ik ben gaan geloven met betrekking tot GRF en GRT, evenals Ground contact time (GCT) is een relatieverschil in elites versus niet-elites. Ik weet niet of hier onderzoek naar is gedaan, maar ik vermoed dat het op dit moment aan de gang is. De vergelijking is als volgt: Elites = hogere GRF, lagere BRT, lagere GCT Niet-elites / minder opgeleide atleten = lagere GRF, hogere BRT, hogere BRT Klinkt dit goed en is het een functie van meer / betere training?