Bartold bespreekt vervolgens Nike Air Presto Mujer dat hij gelooft dat sommige hardlopers de aanval zouden moeten afleggen, en ik ben het daarmee eens. Sommige mensen zullen van nature op voorhand toeslaan in elke schoen die je ze geeft, net zoals sommige mensen door zullen gaan met slaan, zelfs als je hun schoenen uittrekt - zie het artikel van Daniel Lieberman in 2010 in Nature voor bewijs hiervan. Beide gevallen zijn echter zeldzaam - voorvoet slaan in opgeheven schoenen is niet gebruikelijk, net zoals hiel opvallend op blote voeten niet gebruikelijk is. Ik ben het er ook mee eens dat veel hardlopers gewoon heel opvallend zijn, maar anekdotisch bewijs (en ik krijg er veel van) suggereert dat anderen dat niet doen, en dat het overstappen op minder schoenen van groot voordeel kan zijn. Moet iedereen minimalistisch zijn? Nee, absoluut niet. Als je in ASICS 2100 series schoenen Nike Free Run 2.0 Mujer pijnvrij loopt, blijf dat dan doen. Kunnen rennen is toch belangrijk en waarom knoeien met wat werkt. Zoals Bartold echter opmerkt, zijn mensen variabel, dus waarom zouden we verwachten dat het 12 mm model met lift, hielkick voor iedereen werkt? Dit is waarom ik zo perplex ben over zijn bereidheid om tegen de minimalistische beweging te vechten. Als sommige mensen er baat bij hebben, waarom dan al het verzet? Natuurlijk, ASICS maakt race flats die vergelijkbaar zijn met veel minimalistische schoenen, maar veel succes voor de recreatieve hardloper die een paar wil vinden om het te proberen en geen toegang heeft tot een speciaalzaak. Het is vrij onwaarschijnlijk dat je de Piranha of Hyperspeed bij je lokale Foot Locker of Dick's Sporting Goods zult vinden. Tot voor kort had de gemiddelde hardloper weinig andere keus dan mee te gaan Adidas Superstar Femme met het 12mm model met lift, hak. Gelukkig brengen vooruitstrevende bedrijven zoals Saucony, Merrell, Altra, Vibram en New Balance Nike Air Vapormax Womens alternatieve opties voor de lopende massa's. Om eerlijk te zijn, ben ik ook nogal sceptisch dat het slaan van een middenvoet of voorvoet in een 12 mm hoge liftschoen een goede zaak is. Om een ??voorvoetaanval in een schoen met een grote hiellift te bereiken, is bij grondcontact nogal wat plantarflexie nodig om de hiel te verwijderen. Omdat bewijs in deze discussie een populair woord lijkt te zijn, wat voor bewijs is er dan dat dit veilig is? Moet de bewijslast niet liggen bij het bedrijf dat het product laat zien dat het veilig is voor de consument? Is dit niet wat medicijnbedrijven moeten doen? "Sorry Zero Drop .. je misleidt je bloggers .. je zegt:" De meeste conventionele hardloopschoenen hebben een Nike Air Max Classic BW Femme gemiddelde val van 12 mm, wat teveel impact en stress op de hielregio heeft ”. Onzin .. laat me het bewijs zien .. gepubliceerd in een Nike Air Max 95 Femme peer reviewed wetenschappelijk tijdschrift. "Zoals ik eerder hier op Runblogger heb geschreven, is gebleken dat het slaan van de voorvoet de verticale impactpiek vermindert (veel studies, Squadrone en Gallozi, 2009 en Lieberman et al.) ., 2010 zijn recente voorbeelden) en de verticale impactbelastingssnelheid (Oakley en Pratt, 1988; Williams et al., 2000) met betrekking tot hielopvallend. Gegevens die geen verschil laten zien tussen de belastingssnelheid van de voorvoet en de aanzetvoet van de achterklep zijn daarbuiten (bijvoorbeeld Laughton et al., 2003), maar er zijn beperkte gegevens die betrekking hebben op mensen die goed zijn gewend aan meerdere typen landingstypes. Gegevens over laadpercentages Adidas ZX 750 Femme zijn soms moeilijk te interpreteren als hardlopers niet zijn gewend aan een loopstijl op blote voeten - bijvoorbeeld, De Wit et Nike Roshe Run Mujer al., 2000 toonde een dramatisch toegenomen verticaal laadniveau bij blootvoets hardlopers in vergelijking met geschoeide hardlopers, maar hun blote voeten lopers hielden opvallend. Men zou volledig verwachten dat een blootsvoets hielcontact een hogere mate van belasting vertoont, aangezien er weinig ander kussen dan de hielvetpad aanwezig is om de krachttoepassing te vertragen. Lieberman et al., 2010 toonden aan dat gewoonlijk blootsvoets hardlopers overweldigend op de voorvoet terechtkomen, wat voorzichtigheid suggereert bij het interpreteren van studies van blote voeten hiel-spitsen (die waarschijnlijk niet gewend waren om op blote voeten te lopen). Zie dit recente (2011) artikel van Jenkins en Cauthon Nike Blazer Womens in de Journal of the American Podiatric Medical Association voor meer informatie over dit onderwerp.