Op basis van deze opmerking lijkt ASICS vrij tevreden te voorkomen dat het zijn grote concurrenten (bijv. Saucony, New Balance, Nike en binnenkort Brooks) volgt in de minimalistische strijd. Om eerlijk te zijn, het maakt me niet echt uit of ze dat doen - er zijn tegenwoordig genoeg opties van andere bedrijven, en het is ASICS-verlies als de beweging blijft doorgaan en ze verliezen een groeiende sector van de markt voor hardloopschoenen (volgens bij Leisure Trends Group maakten minimalistische modellen 39% uit van alle sleepschoenen die in april 2011 werden verkocht - ze vertegenwoordigden slechts 3% in 2010). De bovenstaande opmerking is niet de reden waarom ik besloot om in te springen en deze post te schrijven. Integendeel, mijn reden om dit te doen is om te reageren op een opmerking geplaatst Adidas ZX 750 Hombre door Bartold in reactie op wat Bill heeft gepubliceerd op Zero Drop. In zijn commentaar daagt Bartold Katovsky uit wetenschappelijk bewijs te leveren voor een van de beweringen die hij heeft gedaan, en verklaart "er zal Nike Air Max 95 Dam geen bewijs zijn ... omdat je er geen hebt." Dit is waar mijn interesse begon te klinken. Laten we eens kijken naar wat Bartold te zeggen heeft, en kijken wat voor bewijs er in feite zou kunnen zijn. Nike Air Max Command Womens "Ten eerste stelt uw fotobijschrift ten onrechte:" Als Asics zijn zin had, zouden alle hardlopers perfect tevreden moeten zijn om door te gaan als overdreven hielen. -strikers. "Niet zeker waar dat vandaan kwam, ik zeker niet. Ik geloof dat sommige hardlopers de aanval zouden moeten voorspellen. als iemand bijvoorbeeld minder dan 10 graden dorsaalflexie heeft, wat veel hardlopers doen, kan die loper geen voet srtike bereiken. Maar weet je wat ... mensen zijn heel gevarieerd, en veel lopers hakken staking en lopen goed en effici?nt. Er is geen probleem middenvoet slaan of voorvoet slaan in een ASICS-schoen .. Ik raad het de hele tijd www.aquarillon.fr aan, vooral als ik denk dat een verandering in vorm helpt. Maar niet voor iedereen. "OK, ten eerste, het beetje over 10 graden van dorsiflexie. Ik ben geen podoloog, maar ik heb slow motion video van veel Nike Air Max 270 Femme hardlopers (duizenden) bekeken, en bijna iedereen die een typische schoen draagt ??met een ~ 12 mm haklift en een uitgebreid kussen is een hielspeler (deze gegevens werken door peer review terwijl ik dit schrijf). Je kunt de foto in Bill's post of de foto aan de rechterkant bekijken en zien dat de zool van de schoen vrijwel loodrecht op het onderbeen staat vlak voordat je contact maakt met de grond. Ervan uitgaande dat die schoen een 12 mm haklift heeft, is het heel goed mogelijk dat de voet in de schoen bij het hielcontact feitelijk wordt gepootvoetst. Bovendien zou de hardloper op de foto hierboven de voet nog veel meer kunnen plantarflexen en nog steeds op de hiel landen - dat Adidas Superstar Mujer is wat je te strijden kunt doen. Dus ik weet niet precies waar dat cijfer van 10 graden vandaan komt. Misschien begrijp ik gewoon verkeerd wat Bartold Nike Air Max 90 Femme Fleur zegt, maar dan ben ik gewoon een eenvoudige blogger. Bartold bespreekt vervolgens dat hij gelooft dat sommige hardlopers een aanval moeten beginnen, en ik ben het daarmee eens. Sommige mensen zullen van nature op voorhand toeslaan in elke schoen die je ze geeft, net zoals sommige mensen door zullen gaan met slaan, zelfs als je hun schoenen uittrekt - zie het artikel van Daniel Lieberman in 2010 in Nature voor bewijs hiervan. Beide gevallen zijn echter zeldzaam - voorvoet slaan in opgeheven schoenen is niet gebruikelijk, net zoals hiel opvallend op blote voeten niet gebruikelijk is. Ik ben het er ook mee eens dat veel hardlopers gewoon heel opvallend zijn, maar anekdotisch bewijs (en ik krijg er veel van) suggereert dat anderen dat Nike Air VaporMax Mens niet doen, en dat het overstappen op minder schoenen van groot voordeel kan zijn. Moet iedereen minimalistisch Adidas Yeezy Boost 350 Dam zijn? Nee, absoluut niet. Als je in ASICS 2100 series schoenen pijnvrij loopt, blijf dat dan doen. Kunnen rennen is toch belangrijk en waarom knoeien met wat werkt. Zoals Bartold echter opmerkt, zijn mensen variabel, dus waarom zouden we verwachten dat het 12 mm model met lift, hielkick voor iedereen werkt? Dit is waarom ik zo perplex ben over zijn bereidheid om tegen de minimalistische beweging te vechten. Als sommige mensen er baat bij hebben, waarom dan al het verzet? Natuurlijk, ASICS maakt race flats die vergelijkbaar zijn met veel minimalistische schoenen, maar veel succes voor de recreatieve hardloper die een paar wil vinden om het te proberen en geen toegang heeft tot een speciaalzaak. Het is vrij onwaarschijnlijk dat je de Piranha of Hyperspeed bij je lokale Foot Locker of Dick's Sporting Goods zult vinden. Tot www.domoreso.fr voor kort had de gemiddelde hardloper weinig andere keus dan mee te gaan met het 12mm model met lift, hak. Gelukkig brengen vooruitstrevende bedrijven zoals Saucony, Merrell, Altra, Vibram en New Balance alternatieve opties voor de lopende massa's.