Een paar weken na mijn afstuderen woonde ik nog steeds in DC, maar ik ging naar huis in NJ voor mijn eerste colonoscopie. Op de rijpe leeftijd van 22 jaar. Op dat moment was ik bij een paar dokters in DC geweest, heb een smerige witte vloeistof ingeslikt zodat een dokter de binnenkant van mijn maag kon zien, en ik was zelfs op de eerste hulp geweest de buikpijn die ik had. De dokters Nike Air Max 97 Damen waren er vrij zeker van dat ik het prikkelbare darm syndroom had, maar wilden gewoon alles uitsluiten. (Lees die link voor een definitie van IBS, maar in feite is het een vrij vage term voor een verzameling gastro-intestinale symptomen die niet onder een andere aandoening vallen.) Ik werd ondergedompeld voor de procedure van 20 minuten en blijkbaar probeerde ik mijn gesprek voort te zetten waar ik was gebleven toen ik weer wakker werd! De dokter kwam langs en vertelde mij het goede nieuws: er was niets ernstig mis met mijn spijsvertering. Het slechte nieuws? Hij was er vrij zeker van dat ik het prikkelbare darm syndroom had. Ik begon te huilen, maar hij vertelde me dat het te doen was en schreef me een recept voor Librax, een medicijn dat de spasmen in je maag gedeeltelijk behandelt en gedeeltelijk angst behandelt. (Het is duidelijk Nike Air Zoom Pegasus 36 Heren dat als alles wat je eet je ziek maakt, je bezorgd zult zijn over eet- / sociale situaties - en het is een vicieuze cirkel.) Ik had me eigenlijk aangemeld om de Dublin Marathon door liefdadigheid te lopen, en ik ging naar de eerste training en rende ongeveer 1,5 meter voordat ik misselijk werd en moest zoeken naar een Port-a-Potty langs het C & O-pad in Georgetown. Ik ging uiteindelijk naar Dublin om te kijken. Ik bracht het grootste deel van mijn eerste zomer na mijn studie door - wat zowel een van de leukste momenten van mijn leven als een van de meest stressvolle tijden van mijn leven had moeten zijn - om te leren wennen aan deze nieuwe realiteit van het ploffen van een pil voor elke maaltijd , te leren wat ik wel en niet kon eten en te leren waar de dichtstbijzijnde badkamers waren. (Ik denk dat ik weet waar elke badkamer Nike Air Max 270 Pánské in D.C., Bethesda, Rockville, Arlington en Alexandria is.) De dokters stelden in feite voor gezonder te eten, en ik luisterde een paar dagen en keerde terug naar mijn oude gewoonten. Het probleem met IBS is dat het soms gewoon niet uitmaakt wat je eet. Soms maakt alles wat je eet je ziek. Ik werd een grote fan van een beetje eten in het restaurant en mijn restjes mee naar huis nemen en erin duiken. (Le zucht. Als ik het toen wist ...)
Maar hoe kom je aan eiwitten? ' Zucht. Het is 2019 en een voedselgolf die groen is als gras is de afgelopen jaren over de hele wereld verspreid. Vegetari?r zijn is niet meer ongebruikelijk. Veganist zijn Nike Air Max 95 Hombre is niet meer allemaal hippie-dippy. Maar atletisch en plantaardig eten? Dat trekt nog steeds wenkbrauwen op. Terwijl de sporten van trail en ultra hardlopen een aantal succesvolle voorbeeldatleten Nike Air Max 270 Herren hebben om aan te wijzen - we kennen allemaal onder meer Scott Jurek en Emelie Forsberg - ziet de sportwereld in het algemeen nog steeds een onbetwistbare vleesetende norm. En ondanks deze dag en leeftijd - met zijn bewustzijn van klimaatverandering en toegenomen interesse in voedsel en wat / hoe we eten - lijkt het mij dat er nog steeds misvattingen zijn in overvloed.
Mensen vragen zich eigenlijk af hoe we voldoende eiwitten binnenkrijgen. Hoe we voldoende calorie?n binnenkrijgen. Hoe we voldoende ijzer en calcium binnenkrijgen. Het was niet zo lang geleden dat ik een etentje bijwoonde in een restaurant, waar het eten in familiestijl Adidas Tubular Femme werd geserveerd, en een medegast - toen ik hoorde dat ik plantaardig at zei hij: "Maar wat eet je? Pasta?" Ik wist niet zeker of ik moest lachen of huilen, ik stikte half in de falafel die ik aan het eten was en gromde: 'Eh, ja, natuurlijk eet ik pasta - en ongeveer een miljoen andere dingen.' En dus werd ik ge?nspireerd om een ??post te schrijven over het eten van plantaardig eten en tegelijkertijd atleet zijn. Omdat het werkt - en heel goed.