De week voor mijn ultra zaten mijn emoties in een pauze. Ik reikte in tranen naar mijn coach om bang te zijn dat ik hem in de steek zou laten, dat ik het niet zou afmaken, dat ik niet klaar was voor waar ik mezelf op voorbereid had. Daarna nam ik contact op met mijn vriend en hij zei gewoon 'DFQ', wat ik van hem verwachtte.
Op de racedag voelde ik mijn hart sneller kloppen en was ik emotioneel Nike Air Max 90 Donna gevoelloos. Ik haalde mijn pleister tevoorschijn en kuste hem zoals ik altijd doe. Hield het dicht bij mijn hart en legde het veilig terug. Ik wilde niet dat mijn angst greep zou krijgen op wat op het punt stond een droom te worden die uitkwam. Ik voelde me sterk en zelfverzekerd bij de start en gedurende het grootste deel van de race. Het was totdat ik mijl 37 bereikte, nog een halve marathon te gaan en 4 uur tot sluitingstijd. Ik was zo opgewonden om mijn twee vrienden bij de hulppost te zien en rommelde naar haar auto. Ik was misselijk, moe, mijn horloge was dood, ik had geen idee van tijd en ik had zoveel pijn. Ik probeerde te eten en nipte van wat augurkensap, pakte meer eten en vertrok. Ik had 4 uur om een ??halve marathon te lopen. Ik wist dat ik dit kon, maar ik geloofde niet dat ik dat zou doen. Ik was op het langste stuk tussen hulpposten, ik heb geen idee hoe snel ik Nike Air Vapormax Homme ga of hoeveel kilometers ik heb afgelegd, ik weet alleen dat ik op zoek ben naar een tent en luister naar het geluid van een koebel. Maar het was in deze lange 10 mijl dat ik de hardste muur van mijn leven had geraakt.
Ik voelde mijn lichaam afsluiten, hallucinaties, de misselijkheid die me steeds harder raakte terwijl ik mezelf dwong te eten. Ik greep boomtakken om me te helpen lopen, de krampen waren ondraaglijk en voelden soms slopend aan en elke boom die ik passeerde, ik wilde ertegen leunen, op de grond vallen en brullen. Ik wilde dat iemand, iedereen, langs zou komen om me op te halen en te zeggen dat ik door moest gaan of dat de veegmachines langs moesten komen om me te vertellen dat ik de afsnijding had gemist en dat ik zou worden gediskwalificeerd. Ik bereikte mijn laagste dieptepunt. Ik heb mijn pleister eruit gehaald. Het deed me denken aan al het werk dat ik heb Nike Air Max 270 Femme gedaan om dit moment te halen. Ik voelde de steun van zo velen in die glimp van een moment. Ik had vrienden die de hele weg reden om me op te vrolijken, mijn coach die me zoveel leerde, mijn ouders die zo geschrokken waren van wat ik deed en ik die trots op me was.
Na het eten nam ik een lekker lang bubbelbad, zodat ik mijn boek kon afmaken. Ik las Ultramarathon Man, die de lieve Emily me stuurde na mijn marathon. Emily heeft mijn hele reis zo ongelooflijk gesteund en haar e-mails en opmerkingen toonden altijd een glimlach op mijn gezicht. Na de marathon zei ze dat ze me iets te sturen had, en ze stuurde me dit boek met de mededeling dat ze de auteur had horen praten en dacht dat ik het misschien leuk zou vinden.
Ik kon dit boek niet neerleggen! Het boek is van Dean Karnazes, een ultramarathonloper. Een ultramarathonloper is iemand die meer dan een marathonafstand heeft gelopen. (Technisch gezien, als je langs mijn Garmin Adidas Zx Flux Donna gaat, heb ik meer dan een marathon in Chicago gelopen;)) Een ultramarathon varieert van 50K (31ish mijl) tot meer dan 200 mijl, en Karnazes heeft al deze afstand gelopen. Hij heeft zelfs een marathon gelopen in Antartica. Hij loopt marathons als training loopt.
Het boek was even boeiend als motiverend. (Karnazes is ook behoorlijk heet.) Karnazes heeft een fulltime baan, een vrouw en kinderen en vindt nog steeds tijd om deze gekke evenementen te trainen en te organiseren. Hij praat vaak over hoe hardlopen half mentaal en half fysiek is, en het is zo waar. Op een gegeven moment, wanneer je jezelf harder aan het pushen bent dan je jezelf ooit eerder hebt geduwd, zullen de dingen pijn gaan doen. Het is wanneer u die berekende beslissing neemt die u er doorheen kunt krijgen - dat de finish belangrijker is dan de pijn - wanneer uw hart en uw geest het overnemen.
Ik ging naar de Facebook-pagina van Karnazes kijken en ik ontdekte dat een meisje met wie ik naar de universiteit was gegaan ook zijn pagina leuk vond. Ik klikte een Adidas Zx Flux Femme beetje rond en ik merkte dat ze ook ultramarathons runt!
Mijn goede vriend en voormalig collega Tim liep vroeger de Goofy Challenge (de Disney Marathon en halve marathon in één weekend), en ik dacht dat hij gek was. Ik loop misschien nooit een ultra-mrathon, maar ik sluit de Goofy Challenge niet uit. Ik zou zeker al willen dat ik dit najaar de NYC Marathon of een andere marathon liep ...