Hurtigt indl?g her for at hj?lpe med at sprede det ord, at mange websteder dukker op, der s?lger falske / forfalskede Nike Air Max Classic BW Womens Vibram Fivefingers-sko (dette har Vibram selv bem?rket for www.alanadavies.co.uk nylig - se brev nederst p? indl?gget). Hvis du ser et websted, der h?vdes at s?lge Vibram Fivefingers med en stejl rabat, i us?dvanlige farveskemaer, der ser us?dvanlige ud, eller fremstillet af ulige materialer, skal du straks v?re mist?nkt for, at de er forfalskninger. Jeg har set annoncer for disse falske Vibram Fivefingers-websteder dukker op i mine Google Adsense-annoncer p? denne blog, og jeg f?jer dem til min blokerede annonc?rliste, n?r de g?r det (det har v?ret sv?rt at f?lge med i det store antal af dem for nylig). Jeg vil gerne takke Justin O. fra Birthday Shoes-webstedet for at e-maile mig om dette og give mig en liste over forfalskede websteder (som jeg har Nike Air Max 270 Femme blokeret for mine annoncer, men der dukker stadig nye op). Hvis du vil l?se mere om de falske Vibrams, s? tjek Justin's fremragende og meget informative indl?g her: Disse er IKKE Vibram Five Fingers! Spotting Nike Air Max 90 Femme Rose forfalskninger, varem?rkeforfalskninger, knock-offs og andre piratkopierede, sorte marked Fem-Toed sko. I sit indl?g leverede Justin, som fortjener en masse ?ren for at have taget f?ringen med at afsl?re dette, en billedsamling af falske Vibrams, som jeg har sendt igen nedenfor: For cirka en m?ned siden skrev jeg en r?kke stillinger, hvor jeg var kritisk over for det nyeste medlem af Nikes gratis linje med minimalistiske l?besko: Nike Free Run +. Den st?rke reaktion p? disse indl?g overraskede mig, og selvom jeg fandt meget enighed fra l?serne, tror jeg, at nogle mennesker misforstod det punkt, jeg fors?gte at komme med. Det var ikke s? meget, at jeg Adidas Superstar Femme havde noget s?rlig problem med selve Free Run + (jeg er sikker p?, at jeg sandsynligvis kunne lide at l?be i dem, hvis jeg havde et par), det var ogs? et problem med, hvordan skoen markedsf?res som en, der fremmer "barfodlignende" k?rsel p? trods af at den har "mere d?mpning", en www.tobiasstiftung.de ikke-nul h?l-t?-offset, og ?get bueunderst?tning til "forbedret stabilitet." Den blotte menneskelige fod har ikke tilf?jet d?mpning ud over det egne bl?de v?v, har en nul forskydning og har ingen ekstern bueunderst?ttelse for "forbedret stabilitet." Jeg finder det meget usandsynligt, i betragtning af disse designelementer, at Free Run + vil fremme midtfods / forfods-fodspor, der er et kendetegn ved barfodet k?rsel - dette var det punkt, jeg pr?vede at g?re i disse stillinger. Hvis Nike simpelthen havde sat Free Run + som en minimalistisk sko i stedet for ike Air Max 90 Mens Grey at fremh?ve den barfodlignende vinkel i deres markedsf?ring, ville jeg ikke have skrevet disse indl?g. Jeg ville meget gerne pr?ve Free Run +, s? jeg formelt og retf?rdig kan gennemg? det, men jeg kan ikke retf?rdigg?re at bruge penge p? det, n?r Nike laver en gratis sko, der er mere minimalistisk end Run + - Free 3.0. Sidstn?vnte er den sko, som jeg vil diskutere i dette indl?g. Den originale Nike Free 3.0 (se billedet ovenfor) har en s?rlig plads i min l?besko-kollektion, Adidas Ultra Boost Damen fordi det var den f?rste virkelig minimalistiske sko, jeg nogensinde l?b i. Jeg havde l?st Christopher McDougalls bog "Born to Run" tidligt sidste ?r og fandt, at hans argumenter mod traditionelle l?besko var overbevisende (jeg har siden modereret mine synspunkter markant p? dette - tjek dette indl?g som et eksempel). Jeg ?nskede at pr?ve at g? mere minimalistisk, Nike Air Max 270 Herr men da jeg var p? vagt med at springe www.aquarillon.fr lige ind i barfodet l?b eller l?be i Vibram Fivefingers, besluttede jeg at kigge efter en mere moderat overgangssko - Free 3.0 passer fint til regningen. Den var lettere end nogen sko, jeg tidligere havde b?ret, var meget fleksibel og havde en soklignende overdel. Jeg l?b og k?rte adskillige hundrede miles i den originale Free 3.0 (du kan l?se om min tidlige oplevelse med Free 3.0 her), med lange l?b p? 20 miles, og lige i sidste m?ned k?bte jeg et par af Free 3.0 v2, som jeg har brugt b?de arbejdssko og p? f? l?b. Min samlede erfaring med begge versioner har v?ret meget positiv, og jeg kan ?rligt sige, at Free 3.0 er et af mine yndlings l?besko til alle tider.