En av de saker som jag har trott p? under det senaste ?ret ?r att det inte finns n?gon "perfekt sko" som fungerar f?r varje enskild person. Vi ?r alla lite varierande i v?r anatomi och fysiologi, och detta ?verg?r till saker som v?r l?pstil och vilka l?parskor som fungerar www.aquarillon.fr b?st f?r oss. N?r jag f?rst h?rde talas om Newton Running skor f?rra ?ret, tyckte jag att de var sp?nnande, fr?mst f?r att Jag hade h?rt s? mycket om hur m?nniskor utvecklades till att landa p? mittfoten eller framfoten Nike Air Max 270 Femme n?r vi springer. Newton-l?parskor ?r unika i och med att de ?r designade specifikt f?r midfoot / framfodral?pare. De Adidas Ultra Boost Dames ?stadkommer detta genom att minska h?lens h?jd och ?ka kudden i framfoten s? att den totala f?rskjutningen eller skillnaden i tjocklek mellan h?len och framfoten minimeras. Med andra ord, Newton-skor har en plattare sula ?n de flesta vanliga l?pskor, och det g?r det mindre troligt att en l?pare kommer att sl? Nike Air Max Classic BW Damen i dem. Till?gg till den minimala h?l-t?-skillnaden har Newton-skorna ocks? ett unikt system av ”st?lldon” under framfoten som ?r utformade f?r att absorbera st?tar vid st?tar och sedan sl?ppa dem p? t? av (se de rektangul?ra r?da tapparna Nike Air Max 270 Womens p? framfoten p? skon till v?nster) - Newton kallar den h?r Action / Reaction Technology ?. Tanken ?r att flikarna komprimeras under tryck n?r framfoten kommer i kontakt med marken, och sedan springar de tillbaka och sl?pper energi under t?. Tekniken l?ter intressant f?r mig, men det branta priset p? Newton-skor hade hindrat mig fr?n att dra avtryckaren Nike Air Max 90 Hombre Azul vid att k?pa ett par (se fler tankar om Newton-priss?ttning i slutet av detta inl?gg). En av de trevliga sakerna med att skriva ett rimligt bra -Trafik som k?r blogg ?r att f?retag ibland skickar dig gratis utrustning f?r att prova i utbyte mot en recension. S? det var s? sent i fjol som en marknadsrepresentant f?r Newton-skor (och andra utomhussportf?retag) skickade mig ett par Newton Sir Isaac-skor f?r att prova (friskrivning: Jag fick ingen annan kompensation ?n skorna sj?lva). S? www.goulvenbazire.fr h?r beskriver Newton Sir Isaac: ”Sir Isaacs v?gledningstr?nare ?r utformad f?r l?pare p? alla niv?er som ?r engagerade i naturl?pning. Oavsett om du f?ljer Chi, Pose, Evolution, barfota springer eller bara vill springa b?ttre, Sir Isaac till?ter dig att springa naturligt - med st?rre effektivitet och mindre ?veranv?ndningsskador. "" Att landa p? din mittfota / framfoten ?r det mest naturliga s?ttet att Nike Air Max Classic BW Mens k?ra . Det ?r ocks? det snabbaste och mest effektiva s?ttet att k?ra. Newton-l?parskor ?r de enda skorna som har utvecklats specifikt f?r Natural Running. "Newton Sir Isaac Guidance Trainer - notera likheten i h?l och framf?tts tjocklek (bild fr?n gearjunkie.com). Jag kommer att undvika diskussioner om h?l / midfot / framk?rning ?r mest effektiv eller mest effektiv f?r att ”minska ?veranv?ndningsskador” eftersom det troligtvis skulle Nike Air Max Classic BW Femme ta en hel post. Vidare skulle jag h?vda att Newton har en viss konkurrens p? den s? kallade ”naturliga l?pningen” -marknaden (se skor som Vibram Fivefingers, Terra Plana Evo och kanske till och med den nya Saucony Kinvara). Snarare ?r mitt m?l h?r att helt enkelt rapportera om min erfarenhet av Sir Isaac-skorna. Jag b?rjar med att s?ga att jag verkligen ville gilla dessa skor. Jag f?rest?llde mig att s?tta p? dem och pl?tsligt kunde springa l?ngs marken som en gasell, k?nna att energin ?terv?nder fr?n Nike Air Max Classic BW Femme st?lldonsklaffarna med varje steg. Det jag tyv?rr uppt?ckte var att Newton-skorna, eller ?tminstone Sir Isaac-modellen, inte verkar passa min l?pstil - jag f?rklarar varf?r jag s?ger detta nedan. Newton Sir Isaac ?r en snygg sko , ?ven om jag ?r lite f?r vit med tanke p? min personliga preferens f?r pr?liga / h?gljudd f?rgade skor. Adidas ZX Flux Femme Jag gillar de orange h?jdpunkterna, men i Newton-sortimentet skulle jag g? f?r de gula Distancia eller r?da Gravitas om det bara kom till utseendet (vilket, f?r att vara ?rligt, inte ?r ett s?rskilt bra sk?l f?r att v?lja en sko).