Ett annat viktigt tr?ningspar som jag slutf?rde i loppet av t?vlingen var tv? t?vlingar p? 10+ mil. Sex veckor ute gjorde jag en simulerad halvmaraton i cirka 1:35, vilket gav mig veta att jag var ?tminstone i tr?ningspass f?r Nike Air Max 90 Dames BQ-takt, och helgen f?re maraton sprang jag 10,5 mil vid 7:21 takt som ett sj?lvf?rtroende och f?r att h?lla k?nslan av loppetempo fr?sch i mitt sinne. Det sistn?mnda var lite av risken med tanke p? n?rheten till racedagen, men det Nike Air Vapormax Womens k?ndes relativt l?tt, och det gav ett stort psykologiskt uppsving i den sista avsmalningsveckan (den psykologiska f?rdelen som jag fick fr?n den senaste tr?ningen kan inte underskattas!). Jag rekommenderar starkt ett tempotest n?gonstans under 4-6 veckors f?rloppsperiod, och den simulerade halvmaraton fungerade bra f?r mig. En sista tr?ningsfaktor som jag tror hj?lpte under t?vlingsdagen var att jag sprang ett betydande antal mil i m?naderna f?re Smuttynose i min Vibram Fivefingers Bikilas och byggde min Adidas Gazelle Mujer l?nga k?rning i dem upp till 15 mil. Fivefingers ?r utm?rkta av tv? sk?l - formarbete och f?rst?rkning av fot / ben. N?r maratonveckan anl?nde, var det mesta av den f?rsta kalvs ?mheten som m?nniskor upplever n?r de springer i Vibrams eller efter att ha anpassat sitt steg till mittfoten / framfoten f?rsvunnit, och ?ven om det ?r sv?rt att veta s?kert, tror jag att kalven och Nike Air Max Tavas Damen fotst?rkningen fick fr?n mina VFF-lopp gynnade mig mycket p? racedagen, och ?terh?mtningen har g?tt v?ldigt bra hittills. N?r jag gick in i loppet visste jag att jag hade ?tminstone en annan stor sak f?r mig - jag v?ger ungef?r 7-8 kilo l?ttare ?n Jag gjorde det i januari, n?r jag sprang mitt tidigare maraton PR p? Disney i 3:24:49. Jag tillskriver detta mestadels till h?lsosammare n?ring - inte en tr?ningsfaktor i sig, men kanske lika viktig. Jag visste ocks? att jag inte skulle beh?va b?ra det galna antalet lager jag sprang med i Disney p? grund av de otrevliga temperaturerna (se bild till v?nster), vilket gjorde det m?jligt f?r mig att springa ?nnu l?ttare p? Smuttynose. Jag l?rde mig en hel del lektioner om hur man k?r ett maraton bra i Disney, kanske den viktigaste ?r att smart stimulering ?r kritisk och att g? Nike Air Max 1 Donne ut f?r fort ?r d?dligt. Du kan komma undan med detta i en 5K, men spr?ngning ut ur porten i en maraton ber helt enkelt Nike Air VaporMax Mujer om problem och b?r undvikas till varje pris. N?r alla startar i b?rjan av loppet, l?t dem bara g? - du kommer att f?nga dem senare, och att passera m?nniskor ?t v?nster och h?ger i de sista 8 milen ?r en stor motivator f?r att h?lla dig r?rlig sent i loppet. Under den sista veckan f?re maraton valde jag att avta h?rt och sprang bara cirka 5,5 mil. Jag k?nde mig bra efter min 10-milstopp och t?nkte att vilotiden skulle vara bra. Jag best?mde mig f?r att f? ett rum i Hampton kv?llen f?re loppet (tack till min otroligt st?djande fru f?r att ha tagit p? mig tre barn i 24 timmar f?r att jag ska kunna g?ra det!). Lyckligtvis var jag inte ensam om att ?ka till Hampton tidigt, och jag tr?ffade min v?n Alett (@petfxr p? Nike Air Max 90 Femme Twitter) och hennes make Hugh f?r en obligatorisk pastamiddag. Vi pratade mest om att springa (naturligtvis!), Och Hugh gav mig den hj?lpsamma r?d att ibland bara allt klickar n?r du minst f?rv?ntar dig det, och du tycker att du springer ett lopp snabbare ?n du n?gonsin kunde f?rest?lla dig som m?jligt (han ?r en Nike Roshe Run Damen sub -3: 00 marathoner). Det h?r var exakt vad som avslutades f?r mig n?sta morgon. Efter middagen gav de mig en rundtur p? banan, vilket gav mig ytterligare uppmuntran eftersom det var en av de plattaste jag n?gonsin sett (max h?jd var 90 meter ?ver havet) - se min Garmin-inspelade h?jdprofil nedan). Det fanns n?gra upp- och nedg?ngar, men ingenting alls brant, och en n?got rullande bana passar Nike Air Max 90 Womens perfekt till min stil. Smuttynosekursen ?r fantastisk, och det ?r en str?cka p? 4-5 mil l?ngs havet som helt enkelt ?r hisnande (du Nike Air Max 95 Hombre sl?r den tv? g?nger eftersom banan ?r en dubbel loop). Mycket av banan g?r genom natursk?na stadsdelar norr om Hampton Beach, och n?gra av husen (herrg?rdar, verkligen) som vi sprang f?rbi var helt fantastiska. Det ?r uttalat att 29% av maratonledarna p? Smuttynose kvalificerade sig f?r Boston, vilket g?r det till en av de b?sta BQ-kurserna i procent i landet - jag rekommenderar det starkt om du planerar ett BQ-f?rs?k n?sta h?st.