Liksom varje l?pare ?r jag mycket skyldig till min familj f?r att f?rst? och st?dja mitt behov och ?nskan att b?de springa och skriva om det. ?nnu mer i mitt fall ?r jag skyldig ett stort tack till min fru f?r att ha tagit upp den till synes o?ndliga str?mmen av skor och andra former av springutrustning som verkar komma in i v?rt hus varje vecka. I sj?lva verket har det blivit ett sk?mt f?r barnen att mamma m?ste ropa p? UPS-lastbilen f?r att ”forts?tta, forts?tt!” N?r det n?rmar sig v?rt hus vid leverans g?r ner p? gatan. N?r det slutar, m?ste pappa hoppa upp Nike Air Max 95 Mens och ner lite och agera Nike Air Huarache Dames riktigt upphetsad, och mamma l?tsas kasta passform (jag tror att hon l?tsas ?nd? ...). Det h?r ?r saker som passar f?r skojs skull i Runblogger-hush?llet - det ?r sorgligt, jag vet Tydligen ?r b?de UPS-mannen och jag barfota (naturligtvis!) Och jag skriker "Woooo!" Och "Running Shoes!" (Bak?t) n?r jag accepterar rutan med "sko" -taggen p? den. Jag ?r inte s?ker p? om jag borde vara glad eller f?rskr?ckt ?ver att det h?r ?r vad han f?rknippar mig med, men jag skrattade ?nd?. ?tminstone ?r det en b?ttre f?rening ?n den bild han tecknade av oss f?rra ?ret f?r Thanksgiving (se nedan - ja, det ?r han och jag p? bilden) - stunder som dessa ?r varf?r jag ?lskar att vara pappa! Min f?rsta plan f?r min andra maraton i h?st (Manchester City i NH) var att f?rs?ka springa den i Vibram Fivefingers Bikila. Jag har emellertid Nike Air Max 90 Femme kommit till det Nike Air Max 95 Femme n?got nedsl?ende insikten att jag bara inte hade tillr?ckligt med tid mellan maraton (5 veckor) f?r att gradvis bygga k?rstr?cka tillbaka till den punkt d?r jag skulle vara bekv?m att springa 26,2 mil i dem. Jag gjorde en tio miler i Trek Sports f?rra helgen, och det gick bra, men ?terh?mtningen var l?ngsam (kalvarna gick igen, f?rmodligen skorna i kombination med ?terst?ende maratontr?tthet - tar mig vanligtvis en bout i fyra veckor att ?terh?mta mig helt) , och att trycka l?ngre bara f?r pokkerna i det verkade inte klokt vid denna punkt. Jag har verkligen inte ett tidsm?l att g? in i Manchester City Marathon eftersom jag f?rv?nade mig sj?lv med en BQ vid Smuttynose Rockfest Marathon (i Saucony Kinvara), men jag skulle vilja njuta av loppet och inte riskera en skada. Dessutom ?r Manchester extremt kuperat, och ?ven www.philshotton.co.uk om jag Adidas NMD Mujer tycker att bergens v?ldigt l?ttare ?r att k?ra i Vibrams, ?r downhills motsatsen, och det verkar bara inte vara r?tt race f?r att driva detta lilla experiment. Med tanke p? allt detta letar jag efter en alternativ sko f?r 26.2 i Manchester.Jag har tagit n?gra ribbningar fr?n mina mer h?rdk?rnade minimalistv?nner om min smak om Saucony Kinvara (se bild till v?nster), som de anser f?r h?gt d?mpad och f?r h?g i h?len f?r att vara en verkligt minimalistisk sko. F?r att vara ?rlig h?ller jag med dem - Kinvara ?r inte i samma liga som n?got liknande Vibram Fivefingers. Men jag kommer ocks? till en punkt med (tillf?llig?) Klarhet n?r det g?ller mina preferenser f?r l?pskor. Jag brukar se skor som verktyg, med olika skor som tj?nar olika ?ndam?l, och f?r l?nga lopp och maraton ser jag v?rde i har lite extra skydd under foten, s?rskilt Nike Air Max 2017 FemmeAdidas Campus Femme eftersom form ofta tenderar att bryta ner sent i ett l?ngt lopp. Alla sko som ger dig en PR (och en BQ) kommer att uppta en speciell plats i din rotation (oavsett hur mycket av en roll skon faktiskt spelade), och jag har ingen skam att s?ga att Kinvara ?r ett bra maraton sko, och en fantastisk allroundsko f?r n?gon som letar efter n?got mindre men inte vill g? hela v?gen till en sko som Fivefingers (du kan l?sa min fulla recension av Saucony Kinvara h?r). Trots min affinitet f?r Kinvara, jag ?r n?gonsin experimenteraren, och jag vill verkligen prova n?got annat i Manchester bara f?r att h?lla saker intressanta. Som s?dan lutar jag mig nu mot de senaste skorna i min rotation, Saucony Grid Type A4 (se bild ovan). A4 ?r n?sta steg ned?t mot en mer minimal sko i Sauconons sortiment, och det ?r en sko som jag l?nge har velat prova.Nike Air Max 270 Femmewww.goulvenbazire.frSaucony var v?nlig nog f?r att skicka ett provpar f?r att granska (avsl?jande - dessa skor var gratis), och jag tog dem f?r en f?rsta snurr ig?r.