Tillr?ckligt med utseende och struktur, l?t oss g? vidare till prestanda. Jag s?ger ?ppet som i min Minimus Road f?rsta blick att jag bara har k?rt tv? g?nger i dessa skor. Jag kommer ocks? att ?ppet s?ga att Adidas Superstar Femme den stora majoriteten Nike Air Max 270 Mujer av min livstid mil har k?rts p? v?gar - om du vill ha perspektivet av en h?rdk?rnig trail l?pare, kolla in bra recensioner av Jason Robillard och Bryon Powell. Mitt personliga intresse f?r Minimus Trail ?r tv?faldigt. F?rst letar jag efter en minimalistisk sko med bra dragkraft f?r vinterl?pning h?r i NH. F?r det andra k?r jag min f?rsta trail ultra n?sta mars och beh?vde en l?mplig sko f?r b?de tr?ning och sj?lva loppet. Just nu skulle jag s?ga att Minimus Trail, Saucony Peregrine eller en topphemlig tredje sko ?r de mest troliga alternativen f?r mig (jag hoppas f? ett prov p? Peregrine snart). Min f?rsta k?rning i Minimus Trail var en l?tt 3 mil p? asfalt - jag gjorde det eftersom jag inte ville skjuta min ?mma fot (vilket verkar g?ra mycket b?ttre nu), skorna hade precis kommit och jag hade en chans att springa med min fru Nike Air Vapormax Donne och sp?dbarnsson (i sin barnvagn). Det viktigaste jag l?rde mig p? den k?rningen var att Minimus Trail hanterar perfekt p? asfalt. Kuggarna ?r l?ga och plana, s? de orsakar inga obehag p? v?gen, Adidas Ultra Boost Donne och jag kunde l?tt se mig sj?lv anv?nda dessa regelbundet som en v?gsko (eftersom jag har Vibram Fivefingers Trek Sport). Minimus Trail kan komma att bli en av de mest m?ngsidiga skorna i min kollektion - tid och fler mil kommer att ber?tta. Min andra k?rning i Minimus Trail var en blandad v?ska med n?stan allt jag kunde kasta p? den p? fem mil. Det hade regnat h?rt tidigare p? dagen s? jag valde att g? utan strumpor Adidas Campus Damen och jag sprang de f?rsta 3 milen ?ver v?ta l?v, v?t sand, stenig sp?r, gr?s, lera, talln?ls?ngar och genom n?gra djupa p?lar (se till v?nster). Skorna fungerade bra p? alla ytor utom en brant kulle p? v?ta l?v (inte s?ker p? att www.amolan.es n?gon sko kunde hantera det s? bra). Yttersula gav skydd mot r?tter, pinnar och stenar, ?ven om en och annan liten sten skulle tr?ffa p? en plats d?r det kunde k?nnas (liknande Trek Sport, men kanske lite mer skydd). Jag var s?rskilt imponerad av hur Minimus Trail fungerade n?r det var v?tt. Efter att ha kj?rt runt n?gra av de st?rre p?larna valde jag att b?rja g? rakt igenom dem bara f?r att se hur de skulle hantera n?r de var v?ta. Skon Nike Air Max 90 Mujerdrog in vattnet snabbt in, men p? grund av n?tet tappades det mesta av vattnet ut lika snabbt (med undantag f?r den svampiga tungan och t?ckningen p? framfoten) - att g? Nike Air Max 270 Mujer sockfritt under dessa f?rh?llanden var till stor hj?lp. ?nnu viktigare ?r att de bl?tl?ggna skorna inte orsakade en enda bl?sor eller hot spot. Jag slutade springan med tv? mil p? asfalt f?r att komma hem igen - det ?r trevligt att Nike Air Max 95 Mens en sko ska fungera s? bra i s? varierad terr?ng. Jag kl?dde f?r att testa hur de kunde hantera lite fart, s? jag sprang den sista halva milen tillbaka till huset i knappt 6: 00 / mil - kunde inte ha varit lyckligare med resultatet. Hela k?rningen var cirka 5,15 mil, genomsnittlig tempo medan r?relsen var knappt 8: 00 / mil - inte illa med tanke p? att jag plockade mig igenom skogen p? 11: 00+ min / miltempo f?r den f?rsta halva milen - den nyligen fallna blad hade helt dolda den f?rsta Nike Air Max Classic BW Dam delen av sp?ret bakom mitt hus. Mitt f?rsta intryck av Minimus Trail ?r ?verv?ldigande positivt. Det huvudsakliga klagom?Nike Air Max Classic BW Femme let som andra har p?pekat ?r h?llyften p? 4 mm, men jag kan leva med det f?r nu, s?rskilt eftersom skon ?r s? m?ngsidig och annars v?l utformad (jag hoppas fortfarande att en version med noll droppe finns i verk!). ?ven om det antagligen Adidas Superstar Mujer ?r mycket f?r tidigt att komma till en best?md slutsats, ber?ttar min tarm f?r mig att New Balance har en vinnare h?r i Minimus Trail. Jag tvekar att s?ga detsamma f?r Minimus Road p? denna punkt - m?ste g?ra fler mil i dem f?r att f? en b?ttre k?nsla. Men med tanke p? f?rm?gan att k?ra b?de p? och utanf?r v?g i dem lika bra, skulle min tidiga preferens g? till Minimus Trail.