Saucony g?r nyheter igen p? l?gprofilens skon. Jag har Nike Air Max 90 Femme Rose f?tt n?gra meddelanden fr?n l?sarna under de senaste dagarna om en video p? webbplatsen Running Warehouse med den kommande Fastwitch 5 l?tta tr?nings- / t?vlingsskon. I videon bekr?ftar en representant fr?n Saucony att de har tappat h?len i Fastwitch 5 med 8 mm i den kommande versionen, vilket g?r den till en 4mm droppskor. Detta st?mmer helt i linje med Kinvara och Grid Type A4 i Sauconons sortiment (som b?da ?r 4 mm om du tar bort innersulan, som l?gger till n?gra millimeter till h?len). Det ?r en ganska stor modifiering av en sko som har funnits i lite, och jag ?r mycket upphetsad ?ver konsekvenserna av f?r?ndringen. I huvudsak g?r Fastwitch fr?n att vara en h?lm?stare som jag inte l?ngre skulle ?verv?ga att b?ra till en sko som jag f?rmodligen kan k?ra bekv?mt in p? mitt fotfot (men f?r att vara ?rlig, jag f?redrar mycket mer det mer aggressiva utseendet p? Fastwitch 4 - se nedan - till den avsev?rt mer konservativa stylingen Nike Air Max 270 FemmeNike Air Max 270 Mens av uppf?ljaren - bilden ocks? nedan) .S? vad ?r det som ?r stort h?r? Medan New Balance ?r inst?lld p? att sl?ppa den ?r 4 mm dropp Minimus-skor med en stor grad av sp?nning och f?rsiktighet (ordet ?r att de ursprungligen m?ste k?pas i butiken s? att r?tt ?verg?ngsmetoder kan diskuteras), men Saucony har haft skor med en liknande niv? av h?l till framfoten p? marknaden under st?rre delen av 2010, och ingen skulle h?vda med det faktum att Kinvara har varit en av de hetaste l?parskorna runt 2010 (min Kinvara-granskning ?r genomg?ende en av mina topp tre inl?gg n?r det g?ller bloggtrafik). Saucony har antagligen samlat mycket konsument?terkoppling baserat p? framg?ngen f?r Kinvara, och min misstankar ?r att om de fick ett utslag av skadorapporter, skulle detta drag med Fastwitch 5 inte ha intr?ffat. Snarare misst?nker jag att Nike Air Max Classic BW Mujer framg?ngen och populariteten f?r b?de Kinvara och Grid Type A4 har gjort det m?jligt f?r Saucony att se att l?gre skor s?ljer, och att det ?r en funktion som m?nga l?pare nu vill ha. D?rf?r beslutet att sk?ra en bra Nike Air Max 270 Donne bit av h?len fr?n Fastwitch 5 och g? mer aggressivt efter detta avsnitt av marknaden. Jag ?r entusiastisk ?ver denna utveckling eftersom det antyder att vi forts?tter att se ett tryck mot mer minimalistiska stilskor. Saucony var en tidig adopter p? den minimalistiska marknaden, s?rskilt j?mf?rt med f?retag som Asics, Brooks och Mizuno, som till stor del har f?rlitat sig p? befintliga t?vlingsskor f?r att v?dja till Adidas Eqt Support Adv Damen minimalistiska l?pare. F?rdelen med denna tidiga r?relse till nisch ?r att Saucony nu har ett ?rs hopp p? mycket av konkurrensen n?r det g?ller marknadsf?ring av skor i minimalistisk stil (dvs. de har www.braderiekwadijk.nl mycket marknadsdata och ?terkoppling av kunder att arbeta med) , och de kommer att bli de f?rsta av de stora spelarna som sl?pper ut en riktig sko f?r noll-drop, Saucony Hattori, i en inte alltf?r avl?gsen framtid (andra spelare som skodj?tten Merrell och den h?gsta Altra kommer att hoppa in med noll- sl?pp alternativ ?ven n?sta ?r). Alla dessa f?retag f?rtj?nar lite kredit f?r att vara lite f?re spelet. Jag m?ste ocks? erk?nna att jag har en mjuk plats f?r Saucony-skor. Fastwitch 2 var min f?rsta racingsko n?gonsin, och det ?r skon d?r jag sprang mina 5K- och halvmaraton-PR. Dessa PR ?r fortfarande kvar idag, fr?mst f?r att jag inte Nike Air Max 95 Femme> t?vlade p? det l?nga avst?ndet p? sistone, men jag b?r ?rligt p?peka att h?len inte verkade komma i mitt s?tt n?r det g?llde att springa ett snabbt lopp. Jag har emellertid flyttat bort fr?n den typen av h?llyftade skor av olika sk?l, inte minst ?r min Nike Air Max 90 Womens beslutsamhet att g?ra min ?teruppl?sta mittfots framstick och se hur det p?verkar min spring i framtiden - med andra ord , Jag planerar p? l?ng sikt. Mina Fastwitch 2: er ?r fortfarande k?rbara, men de samlar nu damm under ett bord p? mitt kontor (de ?r min s?kerhetskopia om jag gl?mmer att ta med mig skor p? k?rdagar p? jobbet). Min tidigare erfarenhet av skon ?r f?rmodligen en del av anledningen till att jag ?r glad ?ver att prova den nya Fastwitch. Min andra Saucony-framg?ngshistoria ?r att min maraton PR kom det senaste h?sten i Saucony Kinvara, ett lopp d?r jag ocks? kvalificerade Nike Air Max 90 Womens Pink mig till Boston Marathon. Jag ?r inte tillr?ckligt naiv f?r att mina mina prestanda i dessa PR-lopp till mina skor, men PR-skorna tj?nar en speciell plats i en l?pars psyke, och Saucony r?kade vara m?rket p? mina f?tter de triumferande dagarna.