Een van de coolste onderdelen van de Boston Marathon-weekendervaring was de Expo - het was een beetje overweldigend voor een versnellingstroep als ik om omringd te zijn door de nieuwste aanbiedingen van alle grote loopuitrusting en schoenenmerken. Enigszins verrassend, ik kocht heel weinig afgezien van offici?le race-uitrusting - de enige uitzondering was een schoen waar ik gretig op uitgekeken had: de Saucony Hattori. Nike Air Max Command Femme De Hattori is een interessante schoen omdat het de eerste echte zero-dropschoen is van een van de grote fabrikanten van hardloopschoenen (dwz de zool is volledig vlak zonder differentieel tussen Nike Air Presto Womens de hiel en de voorvoet). Andere nuldalingsopties zijn beschikbaar (bijv. De Altra Instinct, Vibram Fivefingers, Merrell Barefoot, Terra Plana Evo / Neo, GoLite Amp / Tara Lite), maar Saucony was de eerste van de grote spelers die de inval deed in de vlakten. Na een paar slijtage, moet ik zeggen dat de Hattori absoluut een unieke schoen is. Met een lichtgewicht van 4,5 oz (in mijn maat 10) is de Mizuno Wave Universe de enige schoen die ik bezit die minder weegt. Het bovenwerk heeft een sokachtig gevoel - het is gemaakt van een elastische stof die zorgt voor een goede pasvorm over de voet. Het voelt bijna als een waterschoen in die zin - www.matthieugranier.fr omhelst de voet, maar niet op een beperkende manier omdat het bovenwerk zo minimaal is. Het voelt net iets breder in de voorvoet dan de Kinvara, maar het bovenwerk is meegaander. Er is geen binnenzool Nike Air Max 90 Homme Noir en de sockliner heeft een squishy soort gevoel dat zich vormt naar de voet. Degenen die niet van kussen houden, raken hierdoor misschien ge?rriteerd, maar het stoort me niet. De tussenzool is matig stevig, maar niet in de klasse van een Vibram Fivefingers of Merrell Barefoot - volgens de offici?le specificaties meet hij op 13 mm hak en 13 mm voorvoet. Het ontwerp van de zool heeft een aantal wenkbrauwen opgeleverd vanwege de locatie van de rubberen Nike Air Max 97 Donne versterking pods. Voor een schoen met een nulverkleining zien velen liever een versterking op de laterale voorvoet, maar de Hattori-pads zijn beperkt tot de hiel en de mediale voorvoet (let Nike Air Max 2017 Femme op, er ontbreekt een pod in de onderstaande foto onder de grote teen - de mijne heeft er een op die plek). De bescherming van de hiel is logisch, omdat ik altijd wat loop in mijn loopschoenen doe en de hielen opdoe, maar ik ben niet zeker van de reden waarom de voorvoetpeulen aan de binnenkant worden geplaatst. Dit kan duurzaamheidsproblemen veroorzaken voor mensen die de neiging hebben om wrijving te genereren langs de laterale voorvoet. Ik heb de neiging mijn voorvoet gelijkmatig te dragen (mijn Kinvaras houden het nog steeds goed), dus ik denk niet dat dit een groot probleem voor mij zal zijn. De tussenzool is ook vrij flexibel, en ik kan Nike Air Max 270 Dames het gemakkelijk buigen met mijn voet, zelfs als ik stilsta. Tot dusverre heb ik maar 3 keer in de Hattori gelopen - een keer voor 1,5 mijl op de loopband, een korte kilometer op het trottoir en Adidas Superstar Femme eerder vandaag Ik liep een heuvelachtige tempo van 5,70 mijl in hen in een tempo van 6: 49 / mijl (ik wilde ze op de proef stellen!). De schoenen voelen heel goed aan op de weg en ik vond het heel gemakkelijk om er een goede vorm in te behouden. De zool heeft wat te geven, maar omdat hij relatief dun is, voelt hij niet zo zacht aan als de Kinvara - ik vind het gevoel van de zool best wel leuk. Als ik een wijziging zou kunnen aanbrengen, zou ik een mechanisme toevoegen om de bovenkant van de voet beter te beveiligen. De klittenbandriemen helpen een beetje, maar de schoen heeft ook iets verder naar voren toe nodig. Omdat de voorvoet niet goed Nike Air Max 95 Femme is vastgezet, denk ik dat mijn voeten er een beetje rond kunnen glijden en ik hotspots heb ontwikkeld op de ballen van mijn voeten achter mijn grote tenen. Mijn huid zal zich hier waarschijnlijk Nike Air Max 2017 Dam aan aanpassen, maar ik zou een velcro-riem over de voorvoet of een vetersysteem zoals de Vibram Fivefingers Bikila LS aanraden om de voet beter te beveiligen in toekomstige incarnaties. Ondanks deze klacht voorzie ik dat ik veel kilometers op deze schoenen leg - ze hebben echt een goede plek voor mij bereikt door extreem licht, zeer flexibel, zero drop en matig opgevuld te zijn. De Hattori is beschikbaar voor pre-order bij Running Warehouse (klik op advertentie onder aan de post), hoewel het pas laat in mei op voorraad zal zijn, enkele kleuren zullen pas in juni uitkomen. Als het aantal mensen dat ze probeerde op de Boston Expo een indicatie Nike Blazer Womens was, lijkt er veel interesse te zijn in de Hattori. De kleuropties vari?ren van hard en flitsende tot ingetogen en conservatief, dus er moet een optie zijn die bij ieders voorkeur past. Het Nike Air Max 95 Femme> is een beetje een vreemd uitziende schoen (mijn vrouw is geen fan - ze zei dat ze eruit zagen als een gevangenisloaf!), Maar ik draag de Fivefingers in het openbaar, dus ik ben gewend om aandacht te trekken met mijn schoenen.