Allvarligt, Nike Air Max 2017 Femme fundera p? hur m?rkligt Vapormax ?r: Till skillnad fr?n 99,9 procent av alla skor, har denna sneaker inte en tunga. Eller det g?r det tekniskt, men i form av en serie Adidas Superstar Mujer luftbubblor d?r den h?rda, plana, vanliga med-alla-andra-sko-modellen skulle vara. Det var konstigt! Och ?nd? Nike Air Max 2017 Womens trots den m?rkliga designen, har Swoosh investerat i designen kraftigt och pumpar ut det i zillioner av f?rgv?gar Nike M2k Tekno Homme och lite tweaked silhuetter. Nike har trickled skon ner genom mode cirklar, b?rjar vid toppen av Weirdo Mountain genom att debutera siluetten p? Comme des Gar?ons landningsbanan. D?refter fanns ett samarbete med akronym och en kampanj som presenterade skon p? f?tterna av den eleganta crooner John Mayer. Vapormax ?r nu en topp prioritet f?r Nike Air Max 90 Femme Swoosh: n?r f?retaget inte bryter ut individuell f?rs?ljning noterade den i sin senaste resultatrapport att Vapormax var bland flera skor som hj?lpt till att driva stor tillv?xt f?r f?retaget. NPD-skor analytiker Matt Powell rapporterar att skon i de 12 m?nader som ledde fram till november 2018 var 39: e generellt i f?rs?ljningen. Nike arbetar fortfarande h?rt p? jobbet och g?r en av sina Nike Air Max 90 Womens mest avancerade konstruktioner till en vanlig hit. F?r Adidas Superstar Femmedetta ?ndam?l tog det nya ?ret med sig en ny iteration av sneakers, som var l?mpligt namngiven Vapormax 2019. De flesta justeringarna ?r prestationsrelaterade, som en "inre bur" f?r att hj?lpa foten att k?nna sig mer l?st. Men f?r att detta ?r Nike vi pratar om, det estetiska till och med ?r dess mest framtr?dande skor alltid ett ?verv?gande. S? bytte skoen ut sin stickade ?vre f?r att h?lla j?mna steg med den hetaste trenden i skodon: genomskinlighet. Jag menar att b?de figurativt -Nike Air VaporMax Mujer sneakersna i Virgil Ablohs "The Ten" -samlingen ?r avsedda att dekonstruera skon genom att peka ut funktioner som "Air" ?ven p? skor, som Air Jordan 1, d?r funktionen inte ?r synlig och bokstavligt : den ?vre p? den fortfarande s?lda-ut-i-alla-damn-f?rgen Epic React 87 ?r den slags genomblick som kr?ver Adidas Superstar Mujer att investera i nya strumpor. Den nya Vapormax-?vre, gjord av ett sci-fi-ljudande material som heter Nexkin, delar sin transparens med Epic React. Nike har redan skapat Nike M2k Tekno Hombre en sko ?lskad av modegemenskapen med Vapormax, men varum?rket forts?tter att retoolas, vilket inneh?ller de slags element som har gjort andra modeller f?rlorade hits. Skon ?r ett testamente f?r hur mycket Nike kan styra samtalet n?r det g?ller vad vi ?r villiga att l?gga p? f?tterna. F?rra ?ret skrev jag om hur Akronym Vapormax orsakade en personlig identitetskris: de var s? bisarra att jag inte kunde r?kna ut hur jag skulle b?ra dem. Men Vapormax 2019 ?r bara mer bevis p? att n?r Nike verkar trycka saker f?r l?ngt, landar den p? exakt r?tt plats.